Art rupestre de Benirrama
Distància - 3,4 km
Altitud - 312 m
Dificultat - Mitjana

Les pintures rupestres de Benirrama van ser descobertes l’any 1977 pel Centre d’Estudis Contestans, que les va estudiar i publicar. L’abric està obert cap al sud-est, als peus de la serra de l’Almirant i a pocs metres del riu Gallinera. Actualment es pot fer visita autoguiada.

A Benirrama trobem representats dos estils d’art rupestre, l’esquemàtic i el llevantí. L’art rupestre està inclòs a la llista del patrimoni de la humanitat de la Unesco des de l’any 1998. El fet de formar part del patrimoni mundial comporta, a més del reconeixement de la seua universal rellevància com a expressió cultural excepcional, el deure inexcusable de preservar aquests jaciments, d’enorme fragilitat i vulnerabilitat, amb la finalitat de poder transmetre’ls a les generacions futures en les millors condicions possibles.

Per a visitar l’abric, eixirem de Benirrama pel camí empedrat (camí d’Ebo), en direcció a la carretera. Creuarem la carretera i, vorejant l’aigüera, arribarem al llit del riu. El travessarem i anirem a la dreta, vorejant la granja de cavalls per dalt, per dins d’un bosquet de pins. Creuarem la pista que puja a la Llacuna i continuarem pel sender, en direcció a llevant, passarem per la vora d’un corral i, després d’un recorregut molt amable, sempre amb el riu a la dreta, arribarem a un rodal de carrasques. Enfilarem una lloma que ens portarà al camí que puja a l’abric, cap a l’esquerra, deixant a la dreta el corral del Vidre.

Després de visitar l’abric i gaudir de les pintures i de veure la petjada de l’espoli salvatge que va patir en 1993, tornarem a Benirrama passant per les fonts de la Mata i Benimarsoc. Per seguir aquest camí, passarem per davant del corral del Vidre, travessarem el riu Gallinera i després la carretera. A l’altre costat s’inicia la ruta dels 8 pobles i, a poc més d’un quilòmetre, arribarem al poble de Benirrama, no sense refrescar-nos abans a la font de la Mata o a la de Benimarsoc.

Accedir a la ruta - Wikiloc
Ruta d’Art Rupestre – Benirrama

Powered by Wikiloc
Ruta d’art rupestre de la Vall de Gallinera – Jaciments de Benirrama i de Benialí

Planifica el teu viatge

On dinar

On comprar

On dormir

Com arribar

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google